Rodzaje zajęć

Zajęcia w stylu MYSORE

Mysore jest stylem, w którym tradycyjnie przekazywana jest ashtanga joga. Bazuje on na indywidualnej praktyce, dostosowanej do możliwości każdego z nas i opartej na rytmie własnego oddechu. Pozycje ułożone są w serie, w których jedna asana następuje po drugiej w niezmiennej kolejności. A pomiędzy poszczególnymi pozycjami przechodzi się płynnie synchronizując ruch z oddechem (viniasa). Dzięki stałej sekwencji szybko zyskujemy niezależność w praktyce. Możemy dostosować ją do naszego samopoczucia i poziomi energii danego dnia. A przede wszystkim obserwować subtelne zmiany, które następują w naszym ciele i umyśle.

Podstawą praktyki są trzy elementy – pozycje (asany), oddech i skupienie – nazywane tradycyjnie trishtaną. Ich połączenie sprawia, że nasze ciało stopniowo się wzmacnia i oczyszcza, a umysł uspokaja i staje się bardziej stabilny. Nasza uwaga przenosi się do środka, obserwując to, co pojawia się w danym momencie. A praktyka zaczyna nabierać charakteru, który niektórzy określają jako medytacja w ruchu.

ASHTANGA – WPROWADZENIE

Spotkania dedykowane specjalnie dla tych, którzy chcieli by rozpocząć podróż z ashtanga yogą. W kameralnych warunkach, krok po kroku zapoznamy się z głównymi założeniami metody i początkiem pierwszej serii pozycji. Tak, by swobodnie i pewnie dołączyć do wspólnej praktyki mysore.

SMAKOWANIE ODDECHU – zajęcia z prāṇāyāmy

Spotykamy się w kameralnej grupie, aby pracować nad oddechem. Podczas zajęć robimy różne ćwiczenia przygotowujące do bezpiecznej i skutecznej praktyki prāṇāyāmy, a także tradycyjne prāṇāyāmy. W zajęciach można uczestniczyć zarówno w realu jak i online, na platformie Zoom.